بهترین متریال برای کف روف گاردن کدام است؟


روف گاردن فضای سبزی است که در بالای یک سازه مصنوعی مانند یک ساختمان تجاری یا مسکونی ایجاد می‌شود. در بسیاری از مناطق اغلب از روف گاردن به عنوان باغی روی پشت بام یا باغی در تراس استفاده می‌شود. این باغ‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که برای مردم قابل دسترسی باشد. همچنین بهتر است شامل محوطه‌سازی باشد و آبرسانی، سنگ فرش و میز و صندلی را شامل شود.

در ادامه با نوشتار بهترین متریال برای کف روف همراه ما بمانید تا شما را با بهترین نوع کفپوش روف گاردن آشنا کنیم.

روف گاردن به طور کلی به عنوان فضای سبز اضافی در زندگی‌های شهری استفاده می‌شود. اگر آپارتمان‌نشین هستنید و داشتن یک باغچه کوچک رویای دور از دسترسی برای شماست، حتما تا به امروز از خود پرسیده‌اید که چرا یک فضای باز زیبا و جذاب ایجاد نمی‌کنیم؟ از سوی دیگر، روف گاردن ها با کاهش آلودگی و جذابیت خاص خودشان و زیبا ساختن خانه شما بر محیط تأثیر مثبت می‌گذارند.

بهترین متریال برای کف روف گاردن کدام است؟

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار بهترین نوع کفپوش روف گاردن خواهید خواند به شرح زیر است:

·        نحوه ساخت روف گاردن

·        خاک برای روف گاردن

·        گیاهان برای روف گاردن

o        ۱. دوام

o       ۲. پاک شوندگی راحت

o       ۳. وزن

o        ۴. رنگ

·        در کفپوش روف گاردن به دنبال چه چیزی باشیم؟

o        ۱. کاشی

o       ۲. ضد لغزش بودن

o       ۳. تخلیه خودکار

o       ۴. کفپوش چوبی

o       ۵. کفپوش سنگی

o       ۶. کفپوش سیمانی

o       ۷. چمن مصنوعی

·        نتیجه گیری

چوب، سیمان، سنگ و موارد بسیار دیگر، همگی گزینه‌هایی برای کفپوش فضای باز و تراس شما وجود دارد. اما آیا می‌دانید کدام برای مکانی که در اختیار دارید مناسب است؟

بر اساس آمار، جستجو و پیدا کردن خانه‌هایی با بالکن، تراس و روف گاردن بیش از 40 درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر کووید - 19 ما را مجبور به قرنطینه کرده است و امید یک نفس راحت کشیدن را محال شده است.

در این میان، اگر شما مشغول بازسازی و تزئین تراس خود هستید، یکی از پرسش‌‌های کلیدی این است: از کدام کفپوش برای فضای باز استفاده کنیم؟

نحوه ساخت روف گاردن

اولین و مهمترین قدم در ساخت روف گاردن، شناسایی محوطه‌ای است که در آن قصد ساختن آن را دارید. اطمینان حاصل کنید که سقفی که می‌خواهید روی آن باغ یا فضای سبز قرار بگیرد، آنقدر قوی باشد که بتواند وزن باغ را تحمل کند. سقف نباید نشت آب داشته باشد و باید دارای سیستم زهکشی موثر باشد.

گام بعدی این است که ورق سقف را ضد آب کنید تا از نشت در آن جلوگیری کند. قبل از ساخت روف گاردن، تصفیه آب مناسب باید انجام شود. پس از تصفیه آب با یک متخصص محوطه سازی برای قرارداد روف گاردن مشورت کنید. مطمئن شوید که روکش ضد آب را با ورق های ترموپلاستیک یا لاستیکی نصب کرده اید. ورق فیلتر همچنین برای تخلیه رطوبت از سقف ضروری است.

خاک برای روف گاردن

لایه بالایی روف گاردن خاک است و می‌تواند ترکیبی از خاک و کود باشد. خیلی خوب می‌دانیم که خاکی که برای روف گاردن استفاده می‌شود باید سبک، یا به عبارتی 6 تا 9 اینچ عمق داشته باشد.

گیاهان برای روف گاردن

گیاهانی که ریشه‌های عمیقی را ندارند برای روف گاردن ترجیح دهید، در غیر این صورت خطر آسیب ساختاری به ساختمان وجود دارد. گیاهان با ریشه‌های عمیق را می‌توان در باغ‌های بزرگ کاشت. طرح‌های مختلف کاشت می‌تواند زیبایی روف گاردن را افزایش دهد. قبل از کاشت گل‌ها و گیاهان لازم است به خاطر داشته باشید که گیاهان سخت باید در قسمت آفتابی کاشته شوند و گیاهانی که به نور کمتری احتیاج دارند در قسمت غیر آفتابی قرار بگیرند.

 همچنین می‌توانید سبزیجات و درختچه‌ها را در روف گاردن پرورش دهید. با مشاور محوطه سازی مشورت کنید تا بدانید کدام یک برای روف گاردن شما مناسب است. همانطور که گفته شد درختچه‌های سنگین و سبزیجات با ریشه‌های عمیق می‌توانند به ساختار ساختمان آسیب برسانند. همچنین گیاهانی را که نیاز آبی کمتری دارند ترجیح دهید. در ادامه به مطالبی خواهیم پرداخت که شما را با ویژگی‌های یک کفپوش مناسب و استاندارد آگاه می‌کند؛ پس با ما همراه بمانید تا ببینیم قبل از پیگیری برای ایجاد یک روف گاردن به چه چیزهایی بیشتر باید دقت کنیم.

دوام

کفپوش روف گاردن باید بتواند در برابر انواع آب و هوا بدون آسیب‌دیدگی مقاومت کند. بنابراین یک کفپوش محکم قطعا می‌تواند شما را بیشر راضی نگه دارد.

پاک شوندگی راحت

با ریختن خاک و مواد مرده گیاهی که گاهی به جای ماندن در بستر، به زمین می‌رسند، تمیز کردن کف باید آسان باشد. در اینجا شستشو با شیلنگ بهترین راه حل است.

وزن

حمل مواد کفپوش سنگین تا پشت بام می‌تواند بسیار دشوار باشد، بنابراین کاشی‌ها باید به اندازه کافی سبک وزن باشند، اما به اندازه کافی سنگین که در هنگام وزش باد شدید از تکان خوردن جلوگیری کنند. برخی از غشاهای لاستیکی سقف ظریف هستند، به این معنی که آنها نمی‌توانند کاشی‌های سنگین یا آنهایی که لبه‌های تیز در قسمت پایین دارند را تحمل کنند.

رنگ

اغلب شما می‌خواهید گلها و گیاهان اولین چیزی باشند که بازدیدکنندگان به آن توجه می‌کنند. به همین دلیل، داشتن رنگ کفپوشی که با گل‌ها تناسب داشته باشد، امری حیاتی است.

رنگ تیره در کاشی‌ها باعث می‌شود گیاهان جلوه خاصی را به خود و فضای اطرافشان بدهند. کاشی سوراخ دار StayLock یک انتخاب عالی برای این مورد استفاده است. این رنگ کاملا مشکی است که روی پشت بام بسیار زیبا به نظر می‌رسد. همچنین لکه‌های کود را نشان نمی‌دهد.

کاشی StayLock دارای سوراخ‌های مثلثی است که در کل ضخامت 9/16 اینچی کاشی گسترش می‌یابد و باعث می‌شود آب به طور موثر تخلیه شود.

کاشی Safety Matta یکی دیگر از محصولات کاملا مشکی با سوراخ‌های الماسی شکل است که از کل ضخامت 1 اینچی عبور می‌کند. آب باران در بالای کاشی جمع نمی‌شود. یکی از بهترین ویژگی‌های این کاشی، طراحی آج محافظ الماس است که بافت ضد لغزش را ارائه می‌دهد و برای استفاده در مناطق مرطوب بسیار مناسب است. حتی بلافاصله پس از طوفان باران، به لطف چسبندگی فوق العاده‌ای که این کاشی ها ایجاد می‌کنند، روی این کاشی‌ها می‌توان دوید. در ادامه نوشتار بهترین متریال برای کف روف گاردن همراه باشید تا توجه شما را به انواع کفپوش جلب کنیم.

در کفپوش روف گاردن به دنبال چه چیزی باشیم؟

روف گاردن‌ها می‌توانند راهی عالی برای حداکثر استفاده از فضا ارائه دهند. با ایجاد باغچه‌هایی خاص یا فضاهایی برای گلکاری، شما می‌توانید به یک باغبان این پتانسیل را بدهید که سبزیجات، گل‌ها و سایر گیاهان را پرورش دهد.

تقریباً هر نوع ساختمانی که دارای یک بام مسطح باشد مانند آپارتمان‌، ملک شرکتی، هتل، فروشگاه مواد غذایی یا رستوران می‌تواند از این فضاسازی‌ها استفاده کند. در ادامه برخی از مواردی که هنگام آماده‌سازی برای انتخاب کفپوش روف گاردن باید مورد توجه قرار گیرد، آورده شده است.

۱. کاشی

سوال اساسی این است که آیا چینی بهترین ماده برای انتخاب کف فضای باز شما است؟

ممکن است تعدادی گزینه متفاوت و به همان اندازه حائز اهمیت برای کف فضای بازی که مد نظر دارید وجود داشته باشد، اما پاسخ ساده «بله» است. کفپوش چینی به دلیل استحکام و دوام یک گزینه مطمئن برای استفاده در فضای باز است. به خوبی آزمون زمان را پشت سر می‌گذارد و حتی در شرایط آب و هوایی سخت نیز بدون تغییر باقی می‌ماند. همچنین تمیز کردن و نگهداری آن فوق العاده آسان و نصب آن در مقایسه با سایر مصالح بسیار ساده است.

وقتی به کاشی و سرامیک برای فضای باز خود نگاه می‌کنید، به این نکات باید توجه کنید:

میزان تخلخل در کاشی‌هایی که در معرض عناصر طبیعی مثل باران هستند بسیار تاثیرگذار است. بهترین گزینه این است که از کاشی‌های چینی با تخلخل کم استفاده کنید. آنها آب کمتری جذب می‌کنند، فوق‌العاده مقاوم در برابر آب و هوا و با دوام هستند و در برابر خراش مقاوم هستند.

هرچه کاشی‌های شما ضخیم‌تر باشند، آنها قوی‌تر هستند. به طور کلی، ضخامت متوسط ​​کاشی در فضای باز 10 میلی‌متر است، اما می‌توانید کاشی‌های کف را با ضخامت حداکثر 20 میلی‌متر تهیه کنید که نصب آنها آسان است و نیازی به چسب و اتصالات ندارند.

مزیت دیگر کفپوش ضخیم این است که می‌توانید آن را مستقیماً روی سطوحی مانند سیمان، شن یا چمن قرار دهید و حتی می‌توانید از آنها برای ایجاد یک مسیر برجسته استفاده کنید.

۲. ضد لغزش بودن

برای کسانی که می‌خواهند از روف گاردن یا فضای بازی را که در اختیار دارند جهت قدم زدن و ورزش کردن استفاده کنند، داشتن مواد مقاوم در برابر لغزش همه چیز را ایمن تر می‌کند. به خصوص اگر آن فضا از باران یا آبیاری مرطوب باشد.

اگر به دنبال ایمن‌ترین گزینه برای فضای بازی که در اختیار دارید هستید، کفپوشی را انتخاب کنید که باعث نشود شما روی آن لیز بخورید. کاشی‌هایی که بر اساس ویژگی‌های ضد لغزش (GRIP) و با کلاس 3 (یا R11) طبقه بندی می‌شوند مناسب شما هستند.

۳. تخلیه خودکار

برای از بین بردن امکان تجمع آب بالای کفپوش، انتخاب یک کفپوش با سوراخ‌هایی که در تمام ضخامت امتداد دارند ایده خوبی است. آب تخلیه می‌شود و محیط اطراف روف گاردن شما را که امکان لیز خوردن در آنجا وجود دارد، ایمن تر می‌کند.

۴. کفپوش چوبی

اگر عاشق فضاسازی‌های روستایی یا خانه‌های الهام گرفته از آن مناطق هستید، اما نمی‌توانید با نگهداری چوب طبیعی روبرو شوید، کاشی‌های چوبی مناسب شما است. درواقع این نوع کاشی‌ها فضایی اصیل اما مدرن را برای شما به ارمغان می‌آورند. همه چیز بستگی به دکوراسیون مورد نظر شما دارد. یکی از مزایای کفپوش با جلوه چوبی، ظاهر گرم آن است. همچنین می‌توانید از کامپوزیت‌های چوبی استفاده کنید که بسیار مقاوم هستند. همان طور که می‌دانید چوب هرگز از مد نمی‌افتد و از مزایای کف پوش‌های کامپوزیت چوبی می‌توان به شست و شوی راحت آن‌ها با آب و صابون اشاره کرد.

۵. کفپوش سنگی

از بین تمام کاشی‌های موجود برای کف فضای بازی که در اختیار دارید، کاشی‌های چینی با جلوه سنگ یکی از بهترین گزینه‌ها هستند. جدیدترین طرح‌ها رویکردی هیجان‌انگیز به پالت رنگ دارد و به نوعی فضاسازی خیره کننده به فضای بیرونی شما می‌بخشد. سنگ بورگوندی، کوارتزیت، گرانیت، تراورتن، تخته سنگ، سنگ آهک و غیره همه آن نمونه‌هایی است که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

سنگ‌های چینی به ما این ظرفیت را می‌دهند که همه این انواع متمایز از سنگ طبیعی را با بافت و جزئیات، جلوه‌ها و رنگ‌های مادی تولید کنیم. سنگ‌های نسل جدید گزینه‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد و همچنین می‌توانید با نحوه نصب کاشی ها بازی کنید و موزاییک‌های سنگی را با طراحی داخلی در جهت زیبایی شناسی متناسب با ذهنیت خود ترکیب کنید.

۶. کفپوش سیمانی

سیمان یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند در اتنخاب بهترین نوع کفپوش روف گاردن یا هر فضای بازی که در اختیار دارید شما را سورپرایز کند. شما می‌توانید از این زیبایی برای ایجاد یک محیط هماهنگ و محدود استفاده کنید، و می‌تواند به نوعی زیبایی‌شناسی خاصی را به فضای بازی که دراختیار دارید بدهد. اگر به دنبال زیبایی خام برای کفپوش‌های بیرونی خود هستید، از کاشی‌ها استفاده کنید.

۷. چمن مصنوعی

چمن مصنوعی نیازی به نگهداری خاصی ندارد و همچون چمن طبیعی، هیچ تایمی صرف چمن زنی و آبیاری نمی‌شود. برخی، این نوع کفپوش را به خاطر حس بهتری که در ظاهر ایجاد می‌کند، بهترین کفپوش مناسب روف گاردن می‌دانند. اگر شما برای چمنی با کیفیت بالا هزینه کنید، هیچکس متوجه طبیعی نبودن آن نخواهد شد.

این نوع کفپوش نرم است و دویدن و بازی بر روی آن برای کودکان و حیوانات خانگی لذت بخش تر از کفپوش سیمانی است. چمن مصنوعی اگرچه در طول زمان هزینه کمتری ایجاد می‌کند؛ اما شما باید آمادگی پرداخت هزینه اولیه مصالح و نصب آن را داشته باشید.

نتیجه گیری

روف گاردن یک راه عالی برای ایجاد یک ویژگی جذاب در یک ساختمان است. آن‌ها همچنین طیف وسیعی از مزایا را ارائه می‌دهند. روف گاردن‌ها عمر یک ساختمان و یا حتی عمر خود شما را افزایش داده و عملکرد سقف را بهبود می‌بخشد و هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهد. آنها همچنین دارای تأثیرات مثبت زیست محیطی هستند و کیفیت هوا را به ویژه در مناطق شهری بهبود می‌بخشند.

در این نوشتار تمام سعی ما بر این بود که قبل از ساخت یک روف گاردن شما را با ملاحظات اصلی در مورد انتخاب متریال متناسب با سلیقه شما در راستای کاربردی که در نظر دارید، نحوه تاثیر انتخاب یک متریال به خصوص در کلیت یک روف گاردن نکاتی را ارئه دهیم. از همراهی شما تا انتهای این نوشتار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. 

Comments

Popular posts from this blog

Best Gaming Mice for 2022; Aim Professionally!

خرید انواع زئوفین (کود هوشمند کشاورزی)

Best Android Food and Travel Apps; Also for iOS